maandag 30 januari 2012

Eindelijk sneeuw

Vanmorgen was het eindelijk wit buiten, en eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik gisteravond hiervoor een andere band, de Kojak voor gemonteerd heb.
LI. een Marathon+, en RE. een Kojak; dit was voor mij de ultieme test om de hogere rolweerstand van de Marathon+ te rechtvaardigen met betrekking tot de veiligheid (ik zie de Marathon's als "winterbanden")
Het was -2˚C, en men had zowat overal gestrooid maar door opvriezing  was het bij de meeste stoplichten nog goed glad.
Wat ik eigenlijk al wel wist kwam uit, het wiel met de kojak blokkeerde al als ik licht aan ging remmen terwijl ik met de Marathon flink wat remkracht op de gladde weg kon uitoefenen voordat het wiel blokkeerde.
Op het fietspad tussen Scharwou en Oudendijk was niet gestrooid, er lag een mooi laagje verse sneeuw, 2 cm. dik.
Ook hier een paar keer flink in de remmen, en voor mij is het duidelijk, de Marathon's doen het veel beter als de Kojak in de sneeuw, s'middags heb ik de andere Marathon+  ook weer gemonteerd, en om 17. 45 ben ik over het fietspad gereden, de sneeuw was aardig opgevroren, en hier en daar was het verraderlijk glad maar de fiets gaf geen krimp, ook niet tijdens het nemen van bochten.
Achter rij ik met een Sammy Slick, daar zou misschien ook een Marathon+ voor in de plaats kunnen maar voorlopig houd ik deze banden er onder, net als de winterbanden onder mijn auto, zolang de r in de maand zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten