donderdag 9 februari 2012

Warme voeten

Eindelijk, ik heb een voor mij passende oplossing gevonden om te voorkomen dat mijn tenen na 25 km. bevroren zijn.
Ten eerste trekking sokken van merino wol, daarover Northwave winterschoenen, en als laatste laag overschoenen van Gore, de Thermo versie hier zit een extra warmte-isloerende laag in die onovertroffen is.
De buitenlaag is van slijtvast Gore-tex en de zool (met kleine) pedaal-uitsparingen is van zeer slijtvast Kevlar.
De eerste ritten heb ik er inmiddels mee gemaakt, natuurlijk moet je er wel "warm" ingaan, en dan kun je meer dan een uur geen verschil met buiten voelen, na twee uur begin je te voelen dat het "buiten" kouder is maar koude voeten heb ik tot nu toe niet meer gehad.
Als ik de "windbreker" strippen rond de Flintstone gaten heb gemonteerd denk ik dat ik geen koude voeten meer zal krijgen.  

2 opmerkingen:

  1. Hé Willem,

    heb je geen last dat je voeten "aanlopen" nu ?
    Dat had ik namelijk met overschoenen.
    grts
    Hugo
    Veloranje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hugo,
    Nee ik heb geen last van aanlopen tegen de randen van de body of cranks; zelfs met mijn oude, (9 mm. dik neopreen duiklaarzen met pedaalgat in de zolen niet) overschoenen niet maar ik heb maat 42 van schoen dus dat scheelt ook weer

    BeantwoordenVerwijderen