woensdag 8 februari 2012

Winterperikelen

De meeste fietspaden zijn weer sneeuwvrij en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe weinig last van ondervonden heb.
Op enkele plaatsen ligt nog wat sneeuw langs de kanten of een hoop door sneeuwschuivers veroorzaakt deze hopen liggen vaak daar waar wegen de fietspaden kruisen.
Alleen de vrijdag toen er veel sneeuw gevallen is heb ik uit veiligheidsoverweging de Volvo gepakt en daar had ik later op de dag geen spijt van.
Vorig jaar ben ik al eens met de neus op de feiten gedrukt dat ook een Quest zijn meerdere moet erkennen in sneeuwhopen > 10 cm. en dat is geen pretje met een Oostenwind.
Ook de batterijen houden zich prima alleen de snelheid is af en toe minder afleesbaar door een lagere spanning van het batterijtje veroorzaakt door de kou.
Met schuimkap erop is het goed uit te houden ik wil alleen wel de stormstrip aan de onderzijde bij de voetengaten monteren om zo minder snel last te krijgen van koude voeten.
Omdat ik graag "open" rij heb ik momenteel weinig zin om lange ritten te maken maar dat komt wel weer; ook heb ik sterk het idee dat mijn max. Hf beduidend lager ligt met deze kou.
As. zaterdag 11 02 '12 gaan wij de nieuwe Post Oude Veiling officieel openen, eigenlijk geen goed moment, er zullen waarschijnlijk geen buitenactiviteiten plaatsvind ivm. de kou

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen