zondag 4 maart 2012

Maart roert zijn staart ? of toch niet.

Vanmiddag maar eens de winterbanden van de Quest vervangen door zomerbanden, voor de F-Lites en achter de Geax Tattoo wat een verschil in rolweerstand! Meteen even een ritje gemaakt en de 40 km/uur wordt weer gemakkelijk gehaald ook blijft de fiets veel langer op snelheid uitrollen.
Maart roert zijn staart dus ik hoop dat ik het juiste moment uitgekozen heb; een beetje gegokt, maar ik verwacht geen sneeuw en ijs meer.
Vanaf oktober heb ik de winterbanden gebruikt en dat is mij goed bevallen zo'n 6000 km. zonder lekke banden of slipper.
De FurieusFred achterband is versleten, die had ik vorige winter ook al zo'n 2000 km gebruikt, dus totaal 8000 km. zonder lek
De Marathon+ voorbanden zijn nog 95% na 6000 km. dus die gaan in opslag tot volgend jaar ook her geen  een lek dus met de lekbestendigheid zit het wel snor.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen