vrijdag 20 april 2012

Gebroken spaak

Van de week ineens een gebroken spaak in mijn achterwiel, ik weet niet hoe lang de spaak al gebroken was, maar ik heb meteen wat spaken besteld bij Ymte en een astrekkertje (zat er niet meer bij) dit is eigenlijk het eerste mankement aan de fiets in 28.000 km dus ik mag niet ontevreden zijn.
Vanmiddag even de fiets op een kratje gezet want ik had geen zin om hem in het takeltje te hangen om vervolgens de schragen met plaat multiplex eronder te schuiven en met een half uurtje sleutelen reed ik de straat uit voor een proefritje, alles zit weer mooi op z'n plek en heb meteen ven de gelegenheid gebruik gemaakt om de spaken even op spanning te zetten en de pion te smeren met wat naaimachine-olie.
Nadat ik bij ca. 10.000 km de remmetjes goed onderhanden genomen heb is dit het eerste klusje na die kilometerstand en kan ik weer zorgeloos kilometers maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen