woensdag 11 april 2012

"moet je maar een paal met zo'n vlag nemen"

Zowat plat! vanmiddag op het Keern bij Hoorn, een witte Jeep-achtige Mitshubishi jeep kwam haaks op het fietspad aanstormen en walste zowat over mij heen! gelukkig werken de remmen als ik een noodstop moet maken erg goed en raakte de pannenkoek mij niet.

Ik heb waarschijnlijk een schreeuw gegeven die iets van een mammoet-oer roep weg had, vooral omdat de bestuurder geen richting aangaf, geen voorrang gaf, veels te hard op het kruispunt aan kwam rijden, en, zag ik later het te druk had met zijn telefoon ipv. de weg/het overige verkeer.

Ook heb ik iets van een wegwerpgebaar gemaakt in zijn richting, waarop hij parallel naast het fietspad met zijn rechterraam open naast mij kwam communiceren "jullie zijn ook zo laag, je moet maar zo'n paal met een vlag nemen" nou blijf ik meestal rustig in stress situaties maar nu werd ik giftig, en heb hem vriendelijk verzocht om meer op het verkeer te letten ipv. dit soort onzin uit te kramen, wat een idioot. Waarop hij weer harder begon te schreeuwen dat hij mij niet had kunnen zien omdat ik te laag was.
Ik ban mij bewust dat ik, mede door mijn lage snelheid (rij op het fietspad zelden > 32 km/uur) door het oog van de naald gekropen ben. Die beste pannenkoek hoop ik nooit meer tegen te komen of een keer als hij in de kreukels ligt in zijn Mitshubishi (liefst hier in de buurt en als ik dienst heb)

Vorige week rondje Texel gereden, ik heb weer genoten.

1 opmerking:

  1. Mooi he hoe mensen hun eigen fouten afschuiven op anderen. Walgelijk gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen