vrijdag 18 mei 2012

Klein rondje IJsselmeer

Vandaag weer es een klein rondje IJsselmeer gekacheld het was goed weer, half bewolkt en al een fijne temperatuur.
Via Broek in Waterland richting Amsterdam Oost, Diemen, Muiden, Muiderberg, Almere, Lelystad en zo weer naar Zwaag.
Onderweg genoten van prachtige weide- en roofvogels, vooral bij het stuk natuurreservaat langs de dijk tussen Almere en Lelystad zakte mijn gemiddelde flink in om een en ander schouwspel te observeren met mijn verrekijkertje.
De rit ging verder voorspoedig, het was, in tegenstelling tot Hemelvaartdag zeer rustig langs de weg.
148 km gereden in 4 uur en 47 minuten, ondanks twee keer een gesloten brug en oponthoud bij Diemen en Lelystad.
Op de dijk Lelystad - Enkhuizen nog een ongewenste versnapering gekregen in de vorm van een paar duizend zwarte muggen of ander te laag vliegend ander ongedierte ik was weer blij met het minivizier en goede bril want ze zaten overal, ze sloegen zo over het vizier met hoge snelheid tegen mijn voorhoofd en kruin ik zat nog helemaal vol bij thuiskomst
Al met al een mooie rit die voor herhaling vatbaar is met een groepje of een keer s'avonds.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen