maandag 22 oktober 2012

F-lite palingvellen verruild door hufterproof Marathon's

Na 8300 km, zonder lek en totaal 2 lekke banden de afgelopen week (natte plakweg) de F-lites vanmorgen vervangen door Marathon+ buitenbanden.
Op remvlakken op het loopvlak is het canvas hier en daar te zien, maximaal rendement behaald.
Even het wegdraaital in de cateye aangepast en gaan weer met de Quest.
Gisteren nog bij Beukers in Petten langs geweest voor de 20" Tattoo bandjes maar die hebben zij helaas niet in voorraad, dit leek mij namelijk een goed alternatief voor de toch wel zwaar lopende Marathon's aan de andere kant: de gehele winter rijden zonder lek is erg prettig, de Tattoo's hebben daarbij wel meer comfort en zijn beduidend sneller dan de Marathon's.
Een nieuw setje F-lites staat weer in bestelling dus...hebben we weer iets om naar uit te kijken van het voorjaar.
Voor verbeterde zichtbaarheid bij slecht weer een Ledlenser P7 lampje op de helm gemonteerd, dit zit even hoog boven het wegdek als een koplamp op een gewone fiets dus van een te lage fiets kan nu geen sprake meer zijn; wel geen aandacht voor het overige verkeer of GSM. aan het oor of in de hand.

3 opmerkingen:

  1. Dag Willem,
    8300 km zonder lek is zonder meer fantastisch. Dat wordt wel een beetje afzien met die tankbanden :). Maar alles beter dan in het donker tijdens een koude sneeuwjacht uit de fiets moeten om een band te wisselen.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik rijd al vele kilometers lekvrij met Marathon+ banden op mijn forenzenligfiets. Voor mijn raceligfiets zijn deze langzame banden minder geschikt; daarop heb ik Schwalbe Durano banden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wim, inderdaad die F-lites zijn gewoon top, en zolang lekvrij is een kwestie van mazzel en iedere avond, (vooral bij nat weer) steentjes uit het loopvlak peuteren.
    De sporing van mijn fiets heb ik ingesteld met drie zakken tuingrond en een loodgordel in het stoeltje, als je dan 0.5 mm. toespoor afstelt heb je tijdens het rijden precies een neutrale (0 mm) wielstand en dan neemt de slijtage & wrijvingsweerstand tussen loopvlek en wegdek nog meer af.

    BeantwoordenVerwijderen