zaterdag 12 januari 2013

Beste investering van 2012

Zelden koop ik iets om de Quest te pimpen...voor mij is het immers een heerlijk vervoermiddel om vlot en sportief, vooral zonder file naar het werk te fietsen.
In het weekend een flink stuk toeren of trainen...kan allemaal.
Accessoires moeten in mijn beleving nuttig, de veiligheid verhogend,  en mij ten dienste zijn anders is het al gauw weg gegooid geld.

De alom geprezen F-lites hebben tot november op de eerste plek gestaan een fantastisch, lichtlopende band, zowat niet lek te krijgen en goede stuur/rem eigenschappen door de hoge grip.

Daarna kwam de claxon...echt een verademing.

Ik had in mijn Quest van die zelf gefabriceerde 4 cm. brede spanbanden als armsteunen en dat ging best wel goed. Op de plaats waar mijn ellebogen in contact met de spanband kwamen had ik na een tijdje een bredere strook 9 mm. dik neopreen met een soort pluche erop, dat zat al een stuk comfortabeler.
Blijft het fenomeen dat de zijkant van de elleboog tegen de "huid" van de Quest contact blijft maken en dit geeft micro trillingen, elke dag weer en daar kun blessures van krijgen op zijn minst is het op den duur vermoeiend omdat je onwillekeurig steeds zoekt naar ander contact.

Tot november toen heb een paar armsteunen gekocht bij de mannen in Dronten......uitgemeten en gemonteerd,  een keer na een paar uurtjes fietsen beter afgesteld, echt perfect! tevens weer een stukje zijdelinkse protectie bij een aanrijding of crash.
Dit is mijn beste investering van 2012

3 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens. Ik heb ze echter direct bij aankoop al laten monteren.

    Ik kwam erachter dat ik het toch niet zo prettig vond om er met het puntje van mijn elleboog op te leunen, daarom heb ik ze nu schuin geplaatst zodat het stuk bovenarm dat net boven de elleboog zit wordt ondersteund. Dit fietst echt nog veel fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee, zal het eens proberen of dit bij mij ook zo is. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed om te lezen, bij mij worden ze ook af fabriek gemonteerd, ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen