dinsdag 1 januari 2013

Eerste ritje 2013.

He goede voornemen om weer meer kilometers "omdat het zo mooi is" te maken heb ik meteen uitgevoerd door in de namiddag een snel rondje Beemster te rijden. Frisse wind en een naderende zonsondergang maakte dat ik het tempo flink opvoerde bovenop de rustige dijkweggetjes die de Beemster rijk is; natuurlijk zijn er meer weggebruikers dus je moet evengoed op blijven letten.

Nu heb ik enige jaren in de Noord- Beemster gewoond en ik blijf een "zwak" houden voor het mooie polder landschap, vooral de dijken rondom de polder, aangrenzend aan de Schermer, richting Graft en de Rijp blijven mooi en authentiek.
Richting Purmerend en Zuid-Oost Beemster is mij eigenlijk al weer te volgebouwd, en de Zeevang is ook weer authentiek.
Ik kon het niet laten een fotostop te maken voor het mooie schouwspel tussen de ondergaande zon en de wolken.
Morgenvroeg weer over tot de orde van de dag, woon-werk Zwaag<>Edam.



1 opmerking: