dinsdag 26 november 2013

Q708

De Q708 staat nu in mijn garage, een fijne fiets die toch wel anders aanvoelt als de 176. Wat meer bijgeluiden,  dit komt vooral door de andere banden (Durano's), stuggere wielen door de grotere remtrommeltjes en de body is "harder" dus ook het geluid is anders. Verstelbare koplampen, mooie licht en knipperlicht verzorging en comfortabele zitplaats maken het geheel compleet kotom ik dender weer elke dag twee keer tussen Zwaag en Edam op en neer.


Op donderdag-avond de 21e van de 11e ben ik vertrokken vanuit Dronten om de Q708 huiswaarts te rijden en dit was geen sinecure! integendeel het vroor, stevige wind, bij daglicht de weg vinden is heel anders dan in het donker, vreemde fiets met race/tourkap etc. etc. bovendien in het licht van Enkhuizen een lekke band.....in ca. 12.000 km geen een lek en prompt nu de Sjaak. Gewapend met lampje tussen mijn tanden en de fiets als windbreker gebruikende een verse buba. voorzien van dito biba.  gemonteerd en opgepompt  en zo om 23.00 uur binnen gekomen. Later nog wat  finetuning uitgevoerd en nu voelt ie als vanouds

15 opmerkingen:

  1. Hallo Willem,

    Proficiat! Mooie fiets, ook het oranje begin ik steeds mooier te vinden. Dat gevoel van meer geluid merkte Cees Roozendaal ook op, toen hij van een glas in carbonfiets overstapte.
    Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Adri, zal er eerst eens winterbanden onder monteren en van de zomer de Flites oid.

      Verwijderen
  2. hoi willem
    heb je nog geluk dat je die lekke band niet midden op de dijk had, zonder verlichting

    groeten, andre

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat de fiets nu al goed bevalt. Mijn XS vond ik juist verbijsterend stil vergeleken met mijn Mango8.

    Lekke band - Durano? Gewone Durano of Durano+? Ik had ook de gewone Durano's, die heb ik er al na 500km afgegooid. Teveel lekke banden. Nu fiets ik heel tevreden rond met GreenGuards. Minder lawaai, hogere snelheid op slecht wegdek en ik hoef ze bijna nooit op te pompen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geluk bij een ongeluk schreef je laatst maar je bent veilig thuis gekomen na je eerste kennismaking in de duisternis met een nieuwe fiets, die lekke band, nou ja dat is nooit een probleem alleen jammer dat het juist nu gebeurde.
    Gr.Pé

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Willem, Bij je 2e velomobiel ben je zeker om als "oud bukker" :) Lekke banden zo vroeg op het nieuwe rubber is gewoon pech hebben. Hou de glimmende kant boven en je ga er zeker weer een hoop plezier aan beleven. Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Cees, rij jij nog met de Durano's?

      Verwijderen
    2. Die lekke band is ontstaan doordat ik over een "blokje" ter grootte van een pannenlatje oid. gereden heb er zat een snakebite in de binnenband. Met een hogere band is dat normaal geen probleem maar nu was ik de Sjaak

      Verwijderen
  6. Van de 12 maanden rij ik er 8, voorop de duranos. Wel de draad versie, tot 4000 km. geen problemen. Daarna vervang ik ze. Achter de kojak tot 16000 km. geeft totaal geen problemen en zelden een lekke band. In de winter achter de black panther en voor antielek maar wisselend van merk. Ik denk dat iedereen zo zijn eigen voorkeur voor banden heeft :) Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel grappig, in mijn wielertijdperk had ik regelmatig last van snakebites vanwege mijn gewicht. Nu met duranos 9 bar druk is dat bijna onmogelijk maar jij fix het toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kom van Flites via twee weken Marathon's (op de 176) op Durano's dus wel even wennen maar ga zaterdag de Conti winterbanden ophalen bij VM.nl en achter monteren en voor op Marathon+ oid. dat lijkt me verstandiger winterdag Gr.Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reed met de reetfiets altijd de wedstrijden met tubes op mijn cosmics en trainen met 25 mm draad dus geen snakebites (woog toe in de "beste" jaren 67 kg.dus...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd Willem met je nieuwe vehikel!

    BeantwoordenVerwijderen