vrijdag 8 november 2013

Racekap van Vekatex.nl bezorgd

Na een tragisch ongeval moet mijn Quest naar zijn geboortedorp terug om tijdelijk op de IntesiveCare te verblijven.
Van fietstechniek, electronica, aandrijf-en remproblemen, wielen, en demping/vering kan ik alles repareren en verbeteren.
Een gekreukte body, gescheurde bevestiging van de reactie armen kan en wil ik niets weten.
Gelukkig is de racekap van vekatex.nl vandaag gearriveerd zodat ik mijn Quest met kap erop naar Dronten kan fietsen om hem daar met bloedend hart achter te laten zodat er een objectieve schade vaststelling kan plaatsvinden.
Eerste indruk, ziet er goed uit, voelt stevig zit goed in de lak en de binnen zijde is ook wit dit geeft een goed gevoel.
De randen sluiten goed aan op het instapgat, hier en daar zit een klein hobbeltje in de kap maar dat mag geen naam hebben.

Kortom een "State of the Art" kap en het vizier is ook van zware kwaliteit.
De bevestiging van het vizier is ook doordacht, met de juiste weerstand simpel en doeltreffend met een rubber ring ertussen gemonteerd.

9 opmerkingen:

  1. ziet er goed uit Willem , ik had gekeken op de site en daar vond ik de achterkant van de kap erg dicht op de muts zitten , is dat zo of lijkt dat zo ? zoja dan is de kans op beschadigen van de muts groot , het is niet echt goed te zien op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Gerrit, de achterzijde ligt ahw op de muts en is aan de binnenzijde voorzien van een soort zacht schuimtape (Zie het maar als tochtstrip) ik denk dat de kap daardoor ook zeer stabiel op de body ligt, ben er vanmorgen vroeg mee naar Dronten gevlogen en de kap geeft geen rammeltje, resoneert niet, en is in mijn beleving geen klankkast zoals ik vaak lees; wel komen geluiden van buitenaf anders binnen via de zijgaten of langs het vizier. Ik heb genoten ondanks het droevige doel van mijn enkeltje Dronten

      Verwijderen
  2. Wat een mooie lage kap. En wat betreft als de kap de hoofdtunnel raakt - een stukje zacht klittenband is al genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker dan voorkom je evt. doorschuren van je lak/gelcoat maar is ook al voorzien van tape en na verloop van tijd kun je dit vervangen door bijv. neopreen strip dan is de kijk er helemaal af. Blijft het zaak om te voorkomen dat er zand ed. tussen komt maar dat hou je toch bovendien is zowel mijn Quest als de kap en bij de vele kilometers die wij maken blijven het gebruiksvoorwerpen; daar waar een deurrubber de A,B of C stijl bij een auto raakt ontstaat ook slijtage op de lak

      Verwijderen
  3. En voor een leuk 'prijsje'. €200,- goedkoper dan een Sinnerkap en ongeveer de helft van de velomobielonderdelen-kap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Indruk tot nu toe: stabiele, stevige en stille kap vizier gaat goed stroef en blijft in iedere stand staan, de randen zijn voorzien van een goed rubberprofiel en sluiten mooi aan op het instapgat.
    Nadeel: ik was geen kappenfan maar ben na 1 ritje in de koude wind om heb al een idee om de ovale gaten van de winter af te dichten met dun lexan en twee stukjes klittenband
    Prettig is dat de binnenzijde wit is

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hebben we elkaar gisteren misgelopen. Ik was er aan het begin van de middag. Kap ziet er goed uit, ik heb er zelf een maand geleden 1 besteld, maar begrijp dat deze alleen voor questen gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Willem, heb je aandelen Vekatex? ;-) Deze kap lijkt verdacht veel op de mijne en die werd geleverd vanuit de Cocksdorp, zonder merknaam erop. Geert is een bedrijfje begonnen zeker

    groeten Cor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Cor, geen aandelen ik hou niet van beleggen maar krijg wel zo nu en dan aanloop van Velonauten die net als ik interesse hebben in een race/tourkap oid. en dan is het prettig er een te hebben liggen in mijn werkplaatsje (Velomobielservice Noord Holland) om te demonstreren dat is dichterbij voor de meesten dan Texel Geert stuurt ook op om te proberen maar nu kan je er een bij mij proberen (scheelt veel portokosten) en dat drukt de prijs weer bovendien als hij mij bevalt koop ik er ook een ;-)

      Verwijderen