zondag 3 november 2013

Zomaar even een berichtje.....

Een Blog bijhouden is één en er iets op schrijven om het schrijven wordt soms al gauw neuzelen. Ik had weinig te melden buiten de wekelijkse woon<260>werk kilometers. De Quest loopt probleemloos en heb ik inmiddels weer voorzien van z'n winterbanden (nu 3e seizoen met dezelfde Marathon+zonder ook maar één lekke band)

Na een drukke en vooral mooie zomer had ik soms behoefte aan een bukfiets voor de mooie zomerdagen en heb ik besloten er een fiets bij te kopen, weliswaar een pedelec, maar niet zomaar een ik wilde evengoed sportief kunnen afzien en hoge kruissnelheden kunnen halen en er moesten goede verlichting, spatborden en een drager voor mijn Ortlieb's op zitten/kunnen omdat ik nooit meer met een zware rugzak op een racefiets wil zitten.

De keus is gevallen op een Flyer vollblut met tot max. 500Watt ondersteuning voor als het nodig is.
Na ruim een half jaar zoeken en informeren (geeneen Nederlandse rijwiel "handelaar" wilde mij zo'n fiets verkopen) in Duitsland aangeschaft en geleverd, dit was bovendien ook nog heel wat voordeliger.
       Wat een fijn karretje is dit!   geometrie, remmen accelereren en vooral de mogelijkheden van 500Watt ondersteuning tot terugleveren aan het accupack, automatisch,  ECO, noem maar op.
Ik ben tot nu toe een zeer tevreden berijder en de Quest heeft er (bij mooi en droog weer) een geducht concurrent bij actieradius bij max. ondersteuning is 65 km, op ECO 100 km. Let op, dit is een promotie foto van een naked model, de ervaringen en foto's van mijn vollblut volgen nog.

Velomobielservice Noord Holland

Vanaf Maart 2013 ben ik beperkt bezig met reparaties en onderhoud aan Velomobielen in Zwaag en ik moet bekennen dat ik tevreden terugkijk op de achterliggende periode.
Het kan altijd drukker maar zeg nou zelf, onze Velomobielen zijn gewoon goed! daar mankeert weinig tot niets aan, een enkeling uitgezonderd.
De meeste problemen zijn zo verholpen en onderhoud duurt meestal wat langer. Een enkele keer zijn de probleempjes telefonisch of per mail opgelost. Ik heb er een goed gevoel bij.

vekatex racekapen

Vanaf de 2e week November kun je bij mij ook de racekappen van vekatex.nl proberen/uittesten; gewoon een solide kap, kan tegen een stootje en dus gemaakt voor dagelijks gebruik. Bovendien in elke kleur leverbaar en circa twee weken na bestellen kun je er mee fietsen.






3 opmerkingen:

  1. Om met de jeugd te spreken Wim , die fiets ziet er VET uit man.
    veel plezier ermee en hou het veilig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet alleen onze velomobielen zijn goed. Jij ook! ;-) Ik rij nu al tijden probleemloos rond omdat jij een probleem hebt gerepareerd dat anderen niet konden fixen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bert ik ben blij voor je dat het nu opgelost is Gr.Willem

      Verwijderen