donderdag 5 december 2013

Twee keer/week naar Dronten!

Mijn nieuwe Velo op de dijk op weg naar Velomobiel.nl in Dronten hier zou nog wat bestikkerd  worden en ik had banden besteld voor Velombielservice Noord Holland ook wilde ik nog wat andere deeltjes, ik was met miezer regen vertrokken en later in de ochtend verscheen er een schraal zonnetje eigenlijk was het heerlijk weer. Shirt met korte mouwen onder de tourkap, constant rond de 42 km/uur over de dijk denderen 
 Wat vooral opvalt zijn de knetterharde Durano's als je hiermee lang fietst kijk ik al weer reikhalzend uit naar de Flites volgens mij loopt de fiets bij dezelfde Hf. dan ook 2-3 km/uur sneller omdat de zachtere Flites meer over de oneffenheden rollen ipv. er tegenaan te beuken.Ik ga maar geen geluidsmeting doen in de Q708 en doe de autoplastieken weer in de oren want ik hou ook wel van een goed stuk muziek en daar moet je in investeren door je oren te beschermen tegen (over) geluid of het ook versterkt wordt door de tourkap moet ik nog uitproberen.  
In ieder geval ben ik blij weer Velo-mobiel te zijn om zonder fileleed naar het werk en terug te komen  en lekker te kunnen touren. Ik wil rond de kerst een rondje door Landsmeer-Den Ilp met zoveel mogelijk Velomobielen, voor die het nog niet weten een ieder die aan de Dorpsstraat woont heeft zijn tuin vol met kerstverlichting, de één nog gekker dan de ander. Elke avond rijden er zowat files van auto's en bussen met mensen die zich vergapen aan de kerst taferelen in de tuinen. Lijkt me leuk om daar met een ploegje ook eens getuige van te zijn als er interesse is moeten we een avond plannen.

10 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer mobiel bent. Een tochie Landsmeer en Den Ilp lijkt me leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we moeten even een avond plannen voor een rondje Landsmeer ik zal even kijken wat het best uitkomt. Als ieder zijn voorkeursdatum aangeeft?

      Verwijderen
    2. Geef maar een datum aan, dan kijk ik of ik meekan. Als je met iedereen rekening moet houden pfffft. Je kan me mailen op wpompert@dds.nl

      Verwijderen
  2. Mooie letters. Ik ben echt een fan van die grote QUEST(XS) letters op de zijkant. Heb je de reflecterende versie of de gewone? Staat trouwens ook erg mooi op oranje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens een collega die achter mij reed de reflecterende staat gewoon goed op de "staart"

      Verwijderen
  3. ik ben van den partij:D als er niet te veel sneeuw ligt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Willem,

    Heeft wel wat die grote letters, ik heb er nooit naar gevraagd, wist niet dat ze bij velomobiel verkrijgbaar waren. Met de kerstverlichtingstocht zal je mij niet zien, lijkt me wel leuk maar de afstand is net te groot........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Adri ja je moet er wat voor over hebben.......je kunt wel een nachtje in het tuinhuis en dan de volgende dag weer terug;-)

      Verwijderen
    2. Mooi aanbod Willem! Wanneer is het? Eens kijken of het een beetje past met mijn rooster.....☺

      Verwijderen