zondag 8 maart 2015

Eerste voorjaarsrit met de Almereliggers

Ik had mij er al weken op verheugd weer eens naar Almere af te reizen voor een mooie rit door/langs de Oostvaardersplassen enz.
Het weer zou goed worden maar met regen had ik ook gegaan hoor ook voor mijn knie was het een beetje de testcase.

Vanmorgen vroeg vertrokken met de racekap erop, de dijk Enkhuizen > Lelystad (Markerwaarddijk) over en zo via de Oostvaardersdijk naar Almere waar de Koffie, zelfgemaakt appelgebak volgens speciaal recept  en gastvrijheid bij Frans van Schoot vanaf 09.30 klaar stond.
De deflector doet zijn werk 
Genieten van een mooie zonsopgang

Precies op tijd stond ondergetekende op de stoep het zou volgens de opgave een klein groepje zijn en langzaam druppelde de deelnemers (oa. Jules&Elly) binnen.



Even gezellig gebabbeld en we konden vertrekken. Ik had besloten om de kap achter te laten en de rit te rijden met het minivizier wel zo sociaal en gezellig bovendien was de zon inmiddels heerlijk doorgebroken en de lucht stralend blauw de wind was hier en daar wel aanwezig.
Loop je zomaar tegen een groot damhert aan
Frans heeft weer een prachtige rit uit de hoge hoed getoverd en we hebben genoten van de mooie omgeving en het weer de sfeer was weer gezellig.





Na afloop nog even een koppie toe, de kap er weer op en de reis naar Zwaag kon weer aanvangen.
Voor de wind over de Oostvaardersdijk, mooi vlak en breed betonfietspad en weinig ander verkeer maakte het mogelijk om constant tegen de 50 km/uur te blijven gassen dat schiet op en bovendien doet het wonderen aan je gemiddelde.
De Oostvaardersdijk thv. Lelystad is net Parijs Roubaix  zo slecht dat de Q soms bokkensprongen maakt met het achterwiel dus voorzichtig aan tot voorbij Bataviastad, daarna de Markerwaarddijk weer over en gauw naar huis.  Totaal 205 km. gefietst met gemiddeld 28,3 km/uur,  niet slecht voor een zondag in Maart en mijn knie heeft zich prima gehouden.




Tot de volgende keer



5 opmerkingen:

  1. wat is NL mooi he! ger en ik hebben ook een hele fijne rit gehad vandaag

    o ja, mijn petje is terecht hoor... het lag onder in een doos in de berging;P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willem, ik vind Flevoland een van de mooiste fietsprovincies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Willem dat je knie lekker gaat , dat had je waarschijnlijk ook niet verwacht zo snel. Die 200 hebben wij niet gehaald , maar ook wij hebben even de 50 aangetikt.

    BeantwoordenVerwijderen