zondag 2 augustus 2015

Eerste indruk van de DF

Na een week woon<>werk verkeer en twee langere ritjes waaronder een avondrit (totaal 400 km) ben ik erg blij met de DF.



PleXat voor al mijn spulletjes (mijn "3 oude"  Radical/Velomobieltassen & tas met werkkleding passen er gewoon in) veert en dempt perfect, stuurt als een scheermes,  zijwindgevoeligheid is flink minder dan ik gewend ben, voetenbakjes- en kettingtunnelhoogte is voor mijn route ruim voldoende ik wil hem voor alle zekerheid 10 mm. uitvullen tussen de voordempers en de body.
Het zitje heeft een erg fijne pasvorm en als ik met grotere versnelling tegenwind rij wil ik iets naar onder kruipen door het trekken denk ik dit had ik in de Q ook wel.



Is er dan geen een minpuntje? jawel natuurlijk,  tijdens mijn proefritten reed ik met winterschoenen en had ik geen hielcontact met de bodem nu rijd ik met sandalen en heb ik wel af en toe contact dus daar moet de dremel met schuurbandje aan te pas komen of de trapas moet smaller zodat ik in het midden van de uitsparing rondtrap.
Verder hier en daar nog wat stel- en inloopwerk van de lagers voor de finishing touch


etc.



De fiets zit verder als gegoten en ook als je bijvoorbeeld over spoorweg overgangen rijdt veert de fiets daar mooi overheen zonder te "beuken"
Gemiddelde snelheid is deze week 4 km. hoger maar dat kan ook komen omdat er minder verkeer is door de vakantie periode.
Deze week heb ik veel regen en s'morgens kou gehad en dan merk ik wel dat ik "gepamperd" ben met de racekappen ik hoop dan ook dat mijn kap spoedig gereed is.

Al met al een erg fijne, vlotte fiets

10 opmerkingen:

  1. Hi Wilem

    Welke banden heb jij eronder liggen?

    Gr PEter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Durano in de zomer, de + in de winter en ik heb er een setje Conti sportcontact2 bij om te proberen/testen

      Verwijderen
  2. Het is je gegund Willem!
    Erg mooi vind ik de vrij smalle achterkant ook, erg aerodynamisch. Je kunt natuurlijk achter een bestaande velomobiel allerlei spullen plakken om de stroomlijn te verbeteren maar dat vind ik toch wel een beetje rommelen...Zelfs ik ;-)
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Mick het bolt echt ontzettend goed en qua handling en comfort boven mijn verwachting!

      Verwijderen
  3. Hoi Willem

    Om de bodemvrijheid te vergroten hadden ze er een K-drive in moeten bouwen (als die al te koop zijn)
    Dan kom je ook niet met je voeten aan de bodem

    Groeten, Andre

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag André het vreemde is dat ik er met de proefritten (met winterschoenen) geen last van had maar het is al opgelost

      Verwijderen
  4. Hoi Willem,

    Proficiat! Je hebt 'm al..........Vlotte levering dus!
    Dat je er tevreden mee bent kan ik goed geloven, ik vond het ook een geweldige fiets om mee te rijden. Veel plezier en veel veilige kilometers toegewenst met je DF!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Adri ik ben er zo happy mee.......het is echt een feest om mee te fietsen, rij met grote lach op m'n gezicht en bij woon<>werk zit al mijn rommel achterin, de linker en rechter Velombieltassen passen er in tegenstelling tot andere indianenverhalen gewoon in maar vooral de wegligging is mijn smaak wel. jammer dat je Spijkerbanden er niet onder kunnen

      Verwijderen
  5. Hoi Willem, gefeliciteerd met je nieuwe fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Wilco ook jouw eerste inruk kan ik onderschrijven.

      Verwijderen