woensdag 9 november 2016

Winterwielen eronder en gaan met die DF

Gisteravond de Durano+sen op spanning gezet en de winterwielen even gemonteerd, de achterband vervangen door een verse Conti sportcontact de oude heeft er 11500 km onder gezeten zonder ook maar 1Xlek, is glad maar nog niet door; de voorbanden, (op de zomerwielen) ook Conti sportcontact en inmiddels 6500 km mee gereden zonder 1Xlek en gaan er van het voorjaar of in de winter als het niet vriest weer lekker in.

Vanmorgen vroeg was het best koud, en ik had meer moeite dan normaal om op de 40 km/uur te komen deels komt dit door de banden en de koudere lucht, de adem snijd je zowat af.

Daar ik ingehaald werd door een Speedelec....niet lang, ik  moest nu tot Edam 45+ blijven karren; het gevolg was dat ik flink buiten adem maar voldaan op mijn werk kwam.
Het ding had een blauwe kentekenplaat achterop en de bestuurder droeg geen helm, vanaf 01 01 2017 zal dit anders zijn.....weet nog niet wat ik met onze Speedelecs zal doen, we hebben er nog steeds geen Nederlands kenteken op denk dat ik ze maar bij de leverancier op de stoep zet om het zelf even te regelen of anders mijn geld terug wil.






5 opmerkingen:

  1. Jammer dat de Almotion net niet past in de DF. Daar kun je 40.000 km meer rijden zonder lekke band en er is bijna geen band in 26 inch die beter rolt. Maar waarom fiets je niet gewoon door met de Sportcontact als je daar eigenlijk nooit lek mee rijdt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ervaring ook vanochtend: het gaat niet meer zo vanzelf om op de 40 te komen. Ik ga dan aan van alles twijfelen dus goed te horen dan anderen dit ook hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. De Durano+ heeft een nog grotere lekbestendigheid (haat banden wisselen in de koude, natte winterperiode) en ik heb er nog 8 nieuw in de doos liggen.
    De sportcontact heb ik op de originele DF wielen (met carbon buitenplaat) met deze wielen wil ik niet in de pekel rijden ivm. ophoping van de pekel tussen de velgrand en carbon plaat en heb ik een setje "winterwielen" gespaakt met de centrale bevestigingsbout wissel ik zo in 1 minuut de wielen zonder "vuile handen"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt, ik heb er altijd wel wat last van gehad onder de 10 graden "loopt' het lijf niet zoals zomers.
    Sowieso is maximaal gaan in combinatie met nattigheid en kou slecht voor je longen en pompfunctie van je rikketik. Overigens ging het vanmorgen nog veel slechter en verzuurde ik al bij 38 km/uur ondanks het feit dat het minder koud was dan gisteren.
    De fiets rolde ook niet meer goed uit als ik de benen stilhield, alsof er een rem bleef slepen en omdat je niet voor je lol met korte mouwen langs de weg gaat klooien (onder de kap heerlijk warm) op het werk maar eens even de remmen gecheckt........kwamen goed vrij, maar rechts een afloper, ventielhouder zat los in het ventiel en daardoor was de druk in twee dagen tijd gezakt van 8 naar 2 bar (pannenkoek dat ik het niet merkte met bochten nemen maar overal op mijn bochtige stuk liggen pakken natte bladeren dus ben wat voorzichtiger) vanmiddag naar huis was 40 weer de kruissnelheid, gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen