donderdag 27 juni 2019

DF toch maar verkocht.

Na kort wikken&wegen, ik had er maar 200km mee gereden vanaf september vorig jaar, de DF compleet met racekap en diverse reservedelen verkocht aan een Velonaut uit Duitsland.

Het woon-werk verkeer neemt de komende periode alleen maar af en met de stromer st5 ben ik zowat een half uur per werkdag minder reistijd kwijt het is nog steeds een fantastisch en sportief rijdende Velomobiel, echter,  ik kan maar op één fiets tegelijk rijden en de stromer rijdt zo fijn.......wegligging, remmen en door de Ortlieb tassen veel waterdichte bagage ruimte bovendien een veiliger gevoel omdat ik merk dat men mij eerder ziet door de goede verlichting.

Mocht er in de toekomst weer een Velomobielperiode aankomen zal het zeker weer een 3wielige DF worden.

11 opmerkingen:

  1. Begrijpelijk. Ik ben met de Klever ook een stuk sneller op het werk dan met de Quest . Ik had de Quest zelfs een tijd in de verkoop maar na heel veel nergens toe leidende reacties was ik het beu en hou ik hem nog maar even. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Quest heb je zó verkocht als je het via Velomobiel.nl laat verlopen. Die vragen daar maar een kleine vaste vergoeding voor en zij kunnen dan de velomobiel op maat afstellen voor de volgende liefhebber en alle vragen beantwoorden.

      Verwijderen
  2. Ja die pedelecs kunnen akelig snel accelereren! Ik kom er rond Amstelveen steeds meer tegen en er is vaak geen ruimte om ze alsnog in te halen!
    Ik koos echter voor mijn conditie en zelfwerkzaamheid qua reparatie en onderhoud. En mijn werk laat dat gelukkig toe dus ik blijf Df-er en roetser!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Mick, ja gelukkig zit het met mijn conditie wel goed High End pedelecs kun je zodanig tunen dat je toch 165-200Watt zelf moet leveren om 45 km/uur te halen. Bovendien ben ik op mijn werk niet te gast, loop op gemiddelde werkdag 7-12 km en klauter op en van de kranen via trappen en bordessen s'winters roeien doe ik binnen met goed stuk muziek op de hoofdtelefoon.

      Verwijderen
    2. Voor de conditie hoef je zo'n SP niet te laten. Ik trap meer calorieen per uur op de SP dan op de gewone fiets. En voorheen trapte ik meer calorieen weg op de gewone fiets dan in de velo. ;-) Ik kom wel het verst per uur op de SP trouwens.

      Verwijderen
  3. Ik heb ook een terugkerende pedelec op mijn woon-werkroute. En hier in de kop op de lange paden, ga ik graag de uitdaging aan om hem voor te blijven : ) . In de dorpjes of in Den Helder is het niet mogelijk om hem bij te houden. Ik heb ook de indruk dat de pedelec's een beetje dezelfde mentaliteit hebben als de wielrenners.. Zijn "kleurenblind" bij stoplichten. Een bekeerde velonaut zoals jij Wilm zal daar weinig last van hebben toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm Cees ik snap je helemaal. Bedoel je met "wielrenners" de Wannabees of de sporters met licentie? Ik wil graag veilig op plaats van bestemming komen en door ge/ro rijden, geen richting aangeven en een mobieltje in mijn hand om wat voor reden dan ook past daar niet bij ook filmen tijdens het fietsen.

    Het feit dat een groepje waaronder ik via de KNMV een cursus speedpedelec beheersing heeft ontwikkeld zegt genoeg denk ik er is nog negatief imago ik denk dat dit ook gekomen is omdat de fietsersbond de baby al met het waswater heeft weggespoeld.

    Uit veiligheid overweging pak ik vaak de fietspaden, tussen de auto's voel ik mij niet safe claxonneren, van de weg drukken, vervelende uitlatingen, achterspatbordkleven, ik heb daar niet om gevraagd.
    Overigens loopt de st5 onder alle omstandigheden 48-50km/uur met max vermogen en dan met actieradius 65-70 km. getuned op 50% motorkoppel haal je ruim 180 km uit de batterij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je Willem, als je zo weinig gebruik maakt van je DF kun je er beter een ander een plezier mee doen. En je opmerkingen aangaande zichtbaarheid snijden ook hout, al met al een begrijpelijke actie. Een beetje vergelijkbaar met de racefiets in mijn geval, daar wordt ook maar mondjesmaat op gereden tegenwoordig. Verkopen heeft weinig zin, je krijgt er nooit voor terug wat de fiets nog waard is..........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Bert da's een feit, ook op jouw woon<>werk route heb je 75% bebouwde kom met stoplichten, rotondes en vaak krappe fietspaden ik 30-40% maar ik ga vanaf september zowat 20 km dichter bij mijn werk wonen, wel in ruraal gebied maar het laatste stuk naar het werk is weer fietspad op fietspad af met hoge opritten dus dat nodigt ook niet uit om de DF te pakken daar moet ik op de weg blijven rijden met de SP omdat ik niet op het fietspad mag (gelukkig). De DF had ik gelukkig snel en goed verkocht en anders had ik hem wel gehouden; ga er niet mee leuren hij vreet geen gras als ik over en paar jaar wat meer tijd "over" heb misschien weer maar de boot lokt ook elk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me voorstellen dat op een route met veel afremmen en weer op snelheid komen een SP een stuk vlotter is dan een velomobiel, zelfs al is het een DF. Het is enkel met lange stukken zonder kruispunten dat een velomobiel dan efficiënter is. De weersbeschutting is natuurlijk een andere zaak.

    BeantwoordenVerwijderen